Του Αγίου
Μια νέα ποιότητα στα κοινοβουλευτικά χρονικά εισάγει η πρόταση του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ, για την πραγματοποίηση συζήτησης στην Ολομέλεια της Βουλής που θα αποσκοπεί στην διεξαγωγή δημοψηφίσματος για το Ασφαλιστικό.
Το ότι η πρόταση Αλαβάνου «αγκαλιάστηκε» αμέσως από όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης και την φυσική ηγεσία των εργαζομένων θέτει τη ΝΔ στο κοινωνικό περιθώριο.
Η αντίφαση μεταξύ κοινωνικής μειοψηφίας και κοινοβουλευτικής πλειοψηφίας αναδεικνύεται πλέον εντονότερα και καθιστά επισφαλή την νομιμότητα που πηγάζει από αποφάσεις για κρίσιμα θέματα που κρίνονται από δύο γαλάζιες ψήφους.
Για νομιμοποίηση του λεγόμενου «ασφαλιστικού νομοσχεδίου» δεν γίνεται ασφαλώς λόγος, καθώς σε αυτό αντιδρούν όλοι οι ενδιαφερόμενοι.
Μια διαφορετική ποιότητα, επίσης, στις σχέσεις ΣΥΡΙΖΑ- ΠΑΣΟΚ αποπνέει η προσέγγιση του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου της αξιωματικής αντιπολίτευσης, η οποία έρχεται να διασκεδάσει την άσχημη εικόνα και την πικρή γεύση που άφησαν πρωτοκλασάτοι ομιλητές στο Συνέδριο του ΠΑΣΟΚ, στο ζήτημα μιας ενδεχόμενης κυβερνητικής σύμπραξης της αριστεράς με την σοσιαλδημοκρατία.
Ο Χρήστος Παπουτσής, χαρακτήρισε «εξαιρετικής σημασίας την πρόταση του κ. Αλαβάνου, η οποία έρχεται να ανταποκριθεί στην πρόταση του προέδρου του ΠΑΣΟΚ για κοινοβουλευτική συνεργασία με την Αριστερά για το Ασφαλιστικό χωρίς προϋποθέσεις».
Ο Αλέκος Αλαβάνος, αιφνιδίασε έξυπνα ζητώντας ενεργοποίηση των συνταγματικών διατάξεων, που βρίσκονται σε «μεταπολιτευτική νάρκη», ώστε να πραγματοποιηθεί συζήτηση για δημοψήφισμα επί του «ασφαλιστικού» η οποία, σύμφωνα με τον Κανονισμό της Βουλής, είναι υποχρεωτικό να διεξαχθεί εφόσον το ζητήσουν τουλάχιστον 120 βουλευτές (αριθμό που συμπληρώνουν τα κόμματα της αντιπολίτευσης) και διαρκεί τρεις συνεδριάσεις.
Ασφαλώς, σε επίπεδο εφαρμογής, για να πραγματοποιηθεί το δημοψήφισμα που θα κρίνει το συγκεκριμένο νομοθέτημα της ΝΔ απαιτείται η έγκριση τουλάχιστον από 180 βουλευτές.
Όμως, παρόλα αυτά η συζήτηση της πρότασης στην Ολομέλεια διατηρεί το ασφαλιστικό στην επικαιρότητα και δίνει την δυνατότητα στην ελληνική κοινωνία να χωνέψει τις κρίσιμες διατάξεις που αλλάζουν την ζωή του εργαζόμενου.
Πετυχαίνει να μεγεθύνει την διάσταση του νέου ασφαλιστικού νομοθετήματος , το οποίο ο κ. Καραμανλής επέλεξε να περάσει κυριολεκτικά στη ζούλα, για να ελαχιστοποιήσει τις αντιδράσεις και να συσκοτίσει το περιεχόμενο του.
Τώρα πλέον ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας δεν μπορεί να υπογράψει αυτό το νομοσχέδιο, παρά μόνο μετά τη συζήτηση και την ψηφοφορία σε σχέση με την πρόταση για το δημοψήφισμα.
Το αποτέλεσμα θα είναι η συζήτηση να συνεχιστεί στη Βουλή και τις επόμενες μέρες, ικανοποιώντας στοιχειωδώς το αίτημα για διαφάνεια, τουλάχιστον με κοινοβουλευτικούς όρους – οι οποίοι σε τέτοια μείζονα θέματα δεν είναι ποτέ επαρκείς.
Η πρόταση έχει όμως και ένα «αρνητικό»!
Δίνει τη δυνατότητα στον κ. Καραμανλή να εκμεταλλευτεί ακόμη περισσότερο την έκρυθμη κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στην κοινωνία, η οποία αυτή την ώρα κυριαρχείται από ανασφάλεια και απογοήτευση για το μέλλον, για να προσπεράσει τα σκάνδαλα που τον βαρύνουν προσωπικά και να καλύψει την υποτιμητική για τη χώρα και καταστροφική για το κύρος της εξέλιξη στην διαπραγμάτευση για το σκοπιανό.
Δεν υπήρχε όμως άλλη λύση από την αντιπολίτευση. Είναι μια καλή κίνηση σε κακή στιγμή. Το timing όμως το επέλεξε σκόπιμα και συνειδητά ο κ. Καραμανλής και αυτός φέρει αποκλειστικά την ευθύνη.
Υ. Γ. Τι προβλέπει το Σύνταγμα για το δημοψήφισμα:
Σύμφωνα με το άρθρο 44, παράγραφο 2 του Συντάγματος: «Δημοψήφισμα προκηρύσσεται από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας με διάταγμα και για ψηφισμένα νομοσχέδια που ρυθμίζουν σοβαρό κοινωνικό ζήτημα, εκτός από τα δημοσιονομικά, εφόσον αυτό αποφασιστεί από τα τρία πέμπτα του συνόλου των βουλευτών, ύστερα από πρόταση των δύο πέμπτων του συνόλου και όπως ορίζουν ο Kανονισμός της Bουλής και νόμος για την εφαρμογή της παραγράφου αυτής. Δεν εισάγονται κατά την ίδια περίοδο της Bουλής περισσότερες από δύο προτάσεις δημοψηφίσματος για νομοσχέδιο».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου